reCaptcha staat bekend om de vervelende letters die je moet invullen tijdens het registreren op een website. Gelukkig is er sinds 2018 versie 3.0 uitgebracht met de ‘invisible’ captcha. Deze versie voorkomt dat mensen met een ‘normaal’ klikgedrag een code moeten invullen, maar dat bots en hackers dat alsnog moeten doen. reCaptcha is hierdoor nóg populairder geworden, en sinds maart 2019 adviseert de Google Workspace specialist om reCaptcha ook binnen jouw website te installeren.

  • Je bent volgens reCaptcha een mens als je er langer dan 2 sec over doet om een formulier in te vullen. Alle bots worden er zo eenvoudig uitgefilterd;
  • Het voorkomt dat geautomatiseerde bots je website platleggen;
  • Het ontlast je server aanzienlijk doordat al die aanvragen van bots niet langer verwerkt moeten worden;
  • Google reCaptcha is een gratis service, in ruil voor diagnostische informatie over het invulgedrag. Géén persoonlijke data wordt naar Google verstuurd;
  • Een cookie-melding is met het gebruik van reCaptcha niet verplicht;

Google reCaptcha zit inbegrepen in Google Workspace en is dus ook binnen jouw website toepasbaar om spam te verminderen. Voor vragen hoe je reCaptcha instelt, kan je contact opnemen met de Google Workspace specialist.

Start vandaag

ntaravati gworkspace bij de Google Workspace specialist Vraag vrijblijvend informatie aan voor je onderneming. Noëll neemt binnen 1 werkdag contact met je op.
  • Hidden
  • Ik ga er in eerste instantie van uit dat alle medewerkers per persoon één account krijgt toegewezen.
  • Bijvoorbeeld: "we maken videoproducties, we verwachten extra opslag nodig te hebben".