Veel ervaring. Snel aan de slag.

Overstappen op Google Workspace

De Google Workspace specialist neemt het zware werk voor je over door de overstap naar Google Workspace te regelen. De mail, agenda en adresboeken worden in een weekend overgezet. Jij, je team en je klanten merken hier niets van.

BEKIJK DE ABONNEMENTEN
gsuitespeicalist bij de Google Workspace specialist

Zodra jij je aanvraag verstuurd hebt, neemt Noëll de wensen met je door. Is alles duidelijk en weet je wat je van Google Workspace kunt verwachten? Dan ontvang je een offerte voor het overstappen naar Google Workspace. Daarbij is een kostenplaatje van de geschatte, maandelijkse kosten inbegrepen. Zodra je akkoord bent, gaat Noëll aan de slag om de huidige situatie in kaart te brengen. Op basis daarvan maakt hij een planning en wordt de overstap in een weekend uitgevoerd. Wij  nemen de regie over het proces en zorgen dat je weinig hoeft te doen.

Google Workspace migratiekosten

Hieronder vind je een overzicht van de geschatte overstapkosten voor een bedrijf met 5 en met 50 medewerkers die kiezen voor ondersteuning met het duurdere SLA2 pakket. Kiezen voor het SLA1 pakket kan ook; dan betaal je € 2,20 per medewerker per maand aan supportkosten. Ben je al overgestapt op Google Workspace en wil je alleen ondersteuning van de Google Workspace specialist? Dan betaal je alleen voor de maandelijkse licentie- en ondersteuningskosten.

Offerte #1
€ 584.-
Gemiddelde migratiekosten bij 5 mensen.
Eenmalige kosten

Huidige situatie in kaart brengen (€192.00)
Back-ups maken en DNS overzetten (€72.00)
Aanmaken en instellen Google organisatie (€96.00)
Oude mails en agenda’s overzetten (€200.00)
Evaluatie en instructies rondsturen (€24.00)

Eenmalig: € 584.00

Maandelijkse kosten

Google Workspace Business Starter abonnement €26.00
Optionele ondersteuning met SLA2 €50.00

Per maand: € 76.00

Aanvragen
Offtere #2
€ 2208.-
Gemiddelde migratiekosten bij 50 mensen.
Eenmalige kosten

Huidige situatie in kaart brengen (€384.00)
Back-ups maken en DNS overzetten (€288.00)
Aanmaken en instellen Google organisatie (€192.00)
Oude mails en agenda’s overzetten (€864.00)
Evaluatie en training medewerkers (€480.00)

Eenmalig: € 2208.00

Maandelijkse kosten

Google Workspace Business Starter abonnement €260.00
Optionele ondersteuning SLA2 €250.00

Per maand: € 510.00

Aanvragen

(*) Ondersteuning is optioneel, maar kan handig zijn als je het beheer wilt uitbesteden. Je leest hier wat voor ondersteuning je kunt verwachten.

Veelgestelde vragen over het overstappen

Voor het overstappen rekent de Google Workspace specialist € 96.00 per uur. De werkzaamheden worden per minuut bijgehouden. Vooraf ontvang je een gratis offerte.

Ja. Voordat je mailaccount wordt overgezet, stuurt Noëll je de inloggegevens van je nieuwe Google account. Daarna zet hij de knop om en zullen alle nieuwe mailberichten binnenkomen op je nieuwe Google account. De mails van je oude mailaccount worden daarna naar je nieuwe Google account overgezet. Als dat is afgerond, ben je officieel over op Google Workspace (voorheen Google Suite).

Uit ervaring duurt het overstappen een werkdag. Dat komt doordat het overstappen een geautomatiseerd proces is waar je, zodra dat proces is aangezet, weinig aan hoeft te doen. Het is wel belangrijk om het proces goed te monitoren, want bij oude servers wil het proces nog wel eens vastlopen. Op dat moment moet het importprogramma opnieuw worden aangezet.

Start vandaag

ntaravati gworkspace bij de Google Workspace specialist Vraag vrijblijvend informatie aan voor je onderneming. Noëll neemt binnen 1 werkdag contact met je op.
  • Hidden
  • Ik ga er in eerste instantie van uit dat alle medewerkers per persoon één Google Workspace account krijgt toegewezen.
  • Bijvoorbeeld: "we maken videoproducties, we verwachten extra opslag nodig te hebben".