Voorbereiding is het halve werk.

Google Workspace OVERSTAPPEN

De Google Workspace specialist neemt het zware werk van je over door de regie te nemen. De mail, agenda’s en bestanden worden in één weekend overgezet. Jij en je team loggen ‘s maandags in en kunnen direct aan de slag.

BEKIJK DE ABONNEMENTEN
gsuitespeicalist bij de Google Workspace specialist

Zodra jij je aanvraag verstuurd hebt, neemt Noëll de wensen met je door. Is alles duidelijk en weet je wat je van Google Workspace kunt verwachten? Dan ontvang je een offerte voor het overstappen naar Google Workspace. Daarbij is een kostenplaatje van de geschatte, maandelijkse kosten inbegrepen. Zodra je akkoord bent, gaat Noëll aan de slag om de huidige situatie in kaart te brengen. Op basis daarvan maakt hij een planning en wordt de overstap in een weekend uitgevoerd. Wij  nemen de regie over het proces en zorgen dat je weinig hoeft te doen.

Google Workspace migratiekosten

Hieronder vind je een overzicht van de geschatte overstapkosten voor een bedrijf met 5 en met 50 medewerkers. Ben je al overgestapt op Google Workspace en wil je alleen ondersteuning van de Google Workspace specialist? Dan betaal je alleen voor de maandelijkse licentie- en ondersteuningskosten, of €25.00 per kwartier.

Offerte #1
€ 650.-
Gemiddelde migratiekosten bij 5 medewerkers.
Eenmalige kosten

Huidige situatie in kaart brengen (€200.00)
Back-ups maken en DNS overzetten (€75.00)
Aanmaken en instellen Google organisatie (€100.00)
Oude mails en agenda’s overzetten (€200.00)
Evaluatie en instructies rondsturen (€25.00)

Eenmalig: € 650.00

Maandelijkse kosten

Google Workspace Business Starter abonnement €26.00
Gratis basisondersteuning: €0.00

Per maand: € 26.00

Aanvragen
Offtere #2
€ 2650.-
Gemiddelde migratiekosten bij 50 medewerkers.
Eenmalige kosten

Huidige situatie in kaart brengen (€600.00)
Back-ups maken en DNS overzetten (€300.00)
Aanmaken en instellen Google organisatie (€200.00)
Oude mails en agenda’s overzetten (€900.00)
Evaluatie en training medewerkers (€650.00)

Eenmalig: € 2650.00

Maandelijkse kosten

Google Workspace Business Starter abonnement €260.00
Optionele ondersteuning SLA1 €260.00

Per maand: € 520.00

Aanvragen

(*) Ondersteuning is optioneel, maar kan handig zijn als je het beheer wilt uitbesteden. Je leest hier wat voor ondersteuning je kunt verwachten.

Veelgestelde vragen over het overstappen

Voor alle werkzaamheden die buiten onze support of garantie valt, rekent de Google Workspace specialist € 100.00 per uur. De werkzaamheden worden op de minuut afgerond, met een starttarief van 15 minuten. Vooraf ontvang je een vrijblijvende prijsopgave, zodat je weet wat je kunt verwachten.

Ja. Voordat je mailaccount wordt overgezet, stuurt Noëll je de inloggegevens van je nieuwe Google account. Daarna zet hij de knop om en zullen alle nieuwe mailberichten binnenkomen op je nieuwe Google account. De mails van je oude mailaccount worden daarna naar je nieuwe Google account overgezet. Als dat is afgerond, ben je officieel over op Google Workspace.

Het overstappen naar Google Workspace duurt één werkdag. Tijdens dat moment ben je gewoon bereikbaar. Ondertussen gaat Noëll aan de slag om je oude mailberichten, agenda’s en bestanden over te zetten naar Google. Langzamerhand komen je oude mailberichten één voor één terug in Gmail.

Moet Noëll toegang krijgen tot onze mailbox?

Voor het overzetten van je oude mailbox moet het Google Workspace importprogramma tijdelijk kunnen inloggen in je oude mailbox. Dit gebeurt automatisch. Op het moment dat je de gegevens van je oude mailbox vanwege privacy redenen niet kan delen, zal Noëll je oude mailberichten niet kunnen overzetten. In dat geval zal je zelf, handmatig, de oude mailberichten moeten overzetten. Hier kan Noëll je niet bij helpen. Als je vragen hebt over hoe Noëll omgaat met je gegevens, dan kan je hem altijd een WhatsApp bericht sturen. Ook voor meer informatie over hoe Noëll omgaat met je gegevens, lees je in de privacy policy. Samengevat mag je verwachten dat Noëll er alles aan doet om je gegevens vertrouwelijk te behandelen en te gebruiken voor datgene wat nodig is: het overzetten van je oude gegevens.

Wat gebeurt er als er problemen optreden?
In sommige gevallen heeft Noëll gezien dat de oude mailserver het niet aankan om alle berichten over te zetten. In zulke gevallen zal Noëll een back-up van de mailbox maken, die mailbox op een nieuwe server plaatsen, en vanuit die server alsnog alle mailberichten overzetten naar Google. Wat er ook gebeurt: er wordt altijd een back-up vooraf gemaakt, zodat de gegevens niet verloren gaan tijdens het overzetten.

Hallo!

ntaravati gworkspace bij de Google Workspace specialist Meer weten? Plan een kort gesprek met Noëll om je vragen door te nemen. De eerste 20 minuten zijn gratis.

  • Hidden
  • Ik ga er in eerste instantie van uit dat alle medewerkers per persoon één account krijgt toegewezen.
  • Bijvoorbeeld: "we maken videoproducties, we verwachten extra opslag nodig te hebben".