Helpende hand door een team dat dagelijks het Google Workspace beheer uitvoert

Google Workspace BEHEER EN ONDERSTEUNING

Bij Google leggen ze uit hoe Google Workspace werkt; bij de Google Workspace specialist krijg je persoonlijke hulp bij de installatie, migratie, het gebruik en het monitoren van de dienst. Dat betekent dat je er niet alleen in staat.

gsuitespeicalist3 bij de Google Workspace specialist

Vanuit Google krijg je standaard ondersteuning bij je Google Workspace accounts. Dat is voor bedrijven met technische kennis voldoende. Voor bedrijven die dat niet hebben, of die dat liever uitbesteden, biedt de Google Workspace specialist een aanvullend ondersteuningspakket dat je voorziet in:

  • Aanvullende hulp bij vragen, aanpassingen en doorgroeimogelijkheden bij de Google Workspace support;
  • Gratis back-ups van je mails, afspraken en adresboek, tot wel 7 jaar lang;
  • Hulp bij installatie van alle services bij jou en je collega’s;
  • Eén vast aanspreekpunt – meestal Noëll – die je via WhatsApp kunt bereiken;
  • Het hebben van een storingslijn dat iedere dag van 6:00 tot 23:00 bereikbaar is;
  • Het regelmatig controleren van de beveiliging, de mailreputatie en nieuwe updates binnen Google;
  • Monitoring op verdachte activiteiten, de DNS records en spam;

Helpende hand bij vragen

Noëll staat voor je klaar om vragen over Google Workspace op te lossen. Tegelijkertijd kun je bij hem terecht voor hulp bij problemen, de installatie en het doorvoeren van wijzigingen. Als laatste kun je advies inwinnen over hoe je de beveiliging verbetert en welke (nieuwe) functies je kunt gebruiken. Dit zijn dingen die Google niet biedt, maar Noëll, beter bekend als de Google Workspace specialist, wél. Hieronder worden de verschillen nogmaals uiteen gezet.

(*) Het basis ondersteuningspakket is gratis beschikbaar op basis van best-effort. Wil je een ICT partner waarop je kunt vertrouwen? Overweeg dan het Standaard (SLA1) of Uitgebreid (SLA2) pakket. Wil je weten wat de licenties kosten? Bekijk dan de Google Workspace prijslijst.

Veelgestelde vragen over het overstappen

Voor alle werkzaamheden die buiten onze support of garantie valt, rekent de Google Workspace specialist € 100.00 per uur. De werkzaamheden worden op de minuut afgerond, met een starttarief van 15 minuten. Vooraf ontvang je een vrijblijvende prijsopgave, zodat je weet wat je kunt verwachten.

Ja. Voordat je mailaccount wordt overgezet, stuurt Noëll je de inloggegevens van je nieuwe Google account. Daarna zet hij de knop om en zullen alle nieuwe mailberichten binnenkomen op je nieuwe Google account. De mails van je oude mailaccount worden daarna naar je nieuwe Google account overgezet. Als dat is afgerond, ben je officieel over op Google Workspace.

Het overstappen naar Google Workspace duurt één werkdag. Tijdens dat moment ben je gewoon bereikbaar. Ondertussen gaat Noëll aan de slag om je oude mailberichten, agenda’s en bestanden over te zetten naar Google. Langzamerhand komen je oude mailberichten één voor één terug in Gmail.

Moet Noëll toegang krijgen tot onze mailbox?

Voor het overzetten van je oude mailbox moet het Google Workspace importprogramma tijdelijk kunnen inloggen in je oude mailbox. Dit gebeurt automatisch. Op het moment dat je de gegevens van je oude mailbox vanwege privacy redenen niet kan delen, zal Noëll je oude mailberichten niet kunnen overzetten. In dat geval zal je zelf, handmatig, de oude mailberichten moeten overzetten. Hier kan Noëll je niet bij helpen. Als je vragen hebt over hoe Noëll omgaat met je gegevens, dan kan je hem altijd een WhatsApp bericht sturen. Ook voor meer informatie over hoe Noëll omgaat met je gegevens, lees je in de privacy policy. Samengevat mag je verwachten dat Noëll er alles aan doet om je gegevens vertrouwelijk te behandelen en te gebruiken voor datgene wat nodig is: het overzetten van je oude gegevens.

Wat gebeurt er als er problemen optreden?
In sommige gevallen heeft Noëll gezien dat de oude mailserver het niet aankan om alle berichten over te zetten. In zulke gevallen zal Noëll een back-up van de mailbox maken, die mailbox op een nieuwe server plaatsen, en vanuit die server alsnog alle mailberichten overzetten naar Google. Wat er ook gebeurt: er wordt altijd een back-up vooraf gemaakt, zodat de gegevens niet verloren gaan tijdens het overzetten.

Hallo!

ntaravati gworkspace bij de Google Workspace specialist Meer weten? Plan een kort gesprek met Noëll om je vragen door te nemen. De eerste 20 minuten zijn gratis.

  • Hidden
  • Ik ga er in eerste instantie van uit dat alle medewerkers per persoon één account krijgt toegewezen.
  • Bijvoorbeeld: "we maken videoproducties, we verwachten extra opslag nodig te hebben".