Waar moet ik op letten als ik overstap op Google Workspace?

Er zijn veel bedrijven die nog gebruik maken van een mailpakket dat bij hun hostingpakket is inbegrepen. Daar is niks mis mee, maar heb je het budget en wil je verder groeien, dan is Google Workspace een uitstekend middel om beter samen te werken. In dit artikel geeft Noëll, beter bekend als de de Google Workspace specialist, je tips bij de overstap.

Wat is Google Workspace?

De naam Workspace is een omschrijving van een heleboel diensten in één pakket. Dat pakket heeft een vaste prijs van €6.90 (of €5.70 bij een jaarcontract) per maand. Binnen dat pakket wordt je zakelijke mail, agenda, adresboek, takenlijst, documentatie, berekeningen, archief en alles dat daarbij komt kijken geregeld. Het wordt letterlijk ‘de Cloud’ genoemd; juist doordat alles online komt te staan . Al je bestanden, afspraken en discussies worden met Google Workspace wereldwijd bereikbaar. En met Google kun je erop vertrouwen dat je goed zit. De beveiliging wordt geregeld en over de back-ups hoef jij je geen zorgen te maken. Het is dus een combinatie van alles online hebben, met de zekerheid dat het goed werkt. In de video hieronder zie je hoe je kunt samenwerken met collega’s.

Hoe ziet de overstap eruit?

Als jij nu gebruik maakt van de mailserver bij je hostingbedrijf, dan bestaat de overstap uit zes belangrijke stappen. Namelijk als volgt:

  1. Organisatie aanmaken in Google Workspace
  2. Alle gebruikers hun nieuwe inloggegevens geven
  3. DNS records omzetten, zodat je kunt mailen via Google
  4. Oude mailberichten back-uppen en overzetten
  5. Alles testen, zoals de mail, spam-score en veiligheidsinstellingen
  6. Gebruikers voorzien van handleidingen en eventuele trainingen

Op het moment dat je de overstap wilt maken, moet je voorbereid aan de slag gaan. Om de mails over te zetten heb je de inloggegevens van alle oude mailadressen nodig. Als je die niet kunt vinden, dan kan je die meestal opvragen bij je hostingpartij. Om een organisatie aan te maken in Google Workspace, moet je weten welk pakket goed bij je past. En om je domeinnaam te verifiëren in Google, zal je toegang moeten hebben tot de DNS records van je domein. Kortom, bij de overstap heb je de volgende gegevens nodig:

  • Inloggegevens van je hostingprovider
  • Inloggegevens van de DNS
  • Inloggegevens van alle huidige mailaccounts

googleworkspacespecialist samenwerken bij de Google Workspace specialist

Kunnen jullie de overstap uitvoeren, en wat kost dat?

Geen probleem. Zodra jij je aanvraag verstuurd, neemt Noëll de wensen met je door. Is alles duidelijk en weet je wat je van Google Workspace kunt verwachten? Dan ontvang je een offerte voor het overstappen naar Google Workspace. Zoals je hier leest, moet je denken aan ongeveer 400€ euro voor het doornemen, aanmaken en overzetten van je mailaccounts. Dit gebeurt meestal in twee weken; waarbij Noëll in de eerste week de zaken met jou overlegt, en in de tweede week de overstap uitvoert. Daarna zijn we bereikbaar om je te helpen bij het instellen, gebruiken en samenwerken in Google. Hieronder vind je twee concrete voorbeelden bij een organisatie met 5 en met 50 medewerkers. De ondersteuning is optioneel. We bieden óók goedkopere pakketten aan, zoals je hier ziet.

Offerte #1
€ 584.-
Gemiddelde migratiekosten bij 5 medewerkers.
Eenmalige kosten

Huidige situatie in kaart brengen (€192.00)
Back-ups maken en DNS overzetten (€72.00)
Aanmaken en instellen Google organisatie (€100.00)
Oude mails en agenda’s overzetten (€200.00)
Evaluatie en instructies rondsturen (€25.00)

Eenmalig: € 584.00

Maandelijkse kosten

Google Workspace Business Starter abonnement €26.00
Optionele ondersteuning met SLA2 €50.00

Per maand: € 76.00

Aanvragen
Offtere #2
€ 2208.-
Gemiddelde migratiekosten bij 50 medewerkers.
Eenmalige kosten

Huidige situatie in kaart brengen (€384.00)
Back-ups maken en DNS overzetten (€288.00)
Aanmaken en instellen Google organisatie (€192.00)
Oude mails en agenda’s overzetten (€864.00)
Evaluatie en training medewerkers (€480.00)

Eenmalig: € 2208.00

Maandelijkse kosten

Google Workspace Business Starter abonnement €260.00
Optionele ondersteuning SLA2 €250.00

Per maand: € 510.00

Aanvragen

Google Workspace support, kan dat via jullie?

Google geeft ons een commissie van €0,80 cent per persoon per maand. Je betaalt hier niks extra’s voor; wij hanteren dezelfde prijzen als bij Google. Hoe meer bedrijven wij helpen, hoe meer we daar voor terugkrijgen. Het onderhoud wordt in een vaste planning uitgevoerd. Voor bedrijven die een extra steun en toeverlaat nodig hebben, bieden wij een aanvullend SLA pakket. Met dit pakket krijg je toegang tot de 17/7 storingslijn en uren om je organisatie in te stellen en om nieuwe collega’s te trainen. Denk je dat niet nodig te hebben, dan is het prima om alleen je abonnement bij ons onder te brengen. Door dat te regelen help je ons en helpen wij jou. Het betalen van je abonnement doe je achteraf per maand via iDEAL, PayPal, credit card of automatische incasso. Hieronder worden de prijzen van onze ondersteuningspakketten uiteengezet.

Durf jij de stap nog niet te zetten?

Geen probleem. Daar is de Google Workspace specialist voor. Noëll heeft de nodige ervaring en kan je helpen bij de overstap op Google Workspace. Stuur Noëll gerust een appje via WhatsApp om hem voor advies te vragen.

Veel ervaring. Snel aan de slag.

Overstappen op Google Workspace

De Google Workspace specialist neemt het zware werk voor je over door de overstap naar Google Workspace te regelen. De mail, agenda en adresboeken worden in een weekend overgezet. Jij, je team en je klanten merken hier niets van.

BEKIJK DE ABONNEMENTEN
gsuitespeicalist bij de Google Workspace specialist

Waar moet ik op letten als ik overstap op Google Workspace?

Er zijn veel bedrijven die nog gebruik maken van een mailpakket dat bij hun hostingpakket is inbegrepen. Daar is niks mis mee, maar heb je het budget en wil je verder groeien, dan is Google Workspace een uitstekend middel om beter samen te werken. In dit artikel geeft Noëll, beter bekend als de de Google Workspace specialist, je tips bij de overstap.

Wat is Google Workspace?

De naam Workspace is een omschrijving van een heleboel diensten in één pakket. Dat pakket heeft een vaste prijs van €6.90 (of €5.70 bij een jaarcontract) per maand. Binnen dat pakket wordt je zakelijke mail, agenda, adresboek, takenlijst, documentatie, berekeningen, archief en alles dat daarbij komt kijken geregeld. Het wordt letterlijk ‘de Cloud’ genoemd; juist doordat alles online komt te staan . Al je bestanden, afspraken en discussies worden met Google Workspace wereldwijd bereikbaar. En met Google kun je erop vertrouwen dat je goed zit. De beveiliging wordt geregeld en over de back-ups hoef jij je geen zorgen te maken. Het is dus een combinatie van alles online hebben, met de zekerheid dat het goed werkt. In de video hieronder zie je hoe je kunt samenwerken met collega’s.

Hoe ziet de overstap eruit?

Als jij nu gebruik maakt van de mailserver bij je hostingbedrijf, dan bestaat de overstap uit zes belangrijke stappen. Namelijk als volgt:

  1. Organisatie aanmaken in Google Workspace
  2. Alle gebruikers hun nieuwe inloggegevens geven
  3. DNS records omzetten, zodat je kunt mailen via Google
  4. Oude mailberichten back-uppen en overzetten
  5. Alles testen, zoals de mail, spam-score en veiligheidsinstellingen
  6. Gebruikers voorzien van handleidingen en eventuele trainingen

Op het moment dat je de overstap wilt maken, moet je voorbereid aan de slag gaan. Om de mails over te zetten heb je de inloggegevens van alle oude mailadressen nodig. Als je die niet kunt vinden, dan kan je die meestal opvragen bij je hostingpartij. Om een organisatie aan te maken in Google Workspace, moet je weten welk pakket goed bij je past. En om je domeinnaam te verifiëren in Google, zal je toegang moeten hebben tot de DNS records van je domein. Kortom, bij de overstap heb je de volgende gegevens nodig:

  • Inloggegevens van je hostingprovider
  • Inloggegevens van de DNS
  • Inloggegevens van alle huidige mailaccounts

googleworkspacespecialist samenwerken bij de Google Workspace specialist

Kunnen jullie de overstap uitvoeren, en wat kost dat?

Geen probleem. Zodra jij je aanvraag verstuurd, neemt Noëll de wensen met je door. Is alles duidelijk en weet je wat je van Google Workspace kunt verwachten? Dan ontvang je een offerte voor het overstappen naar Google Workspace. Zoals je hier leest, moet je denken aan ongeveer 400€ euro voor het doornemen, aanmaken en overzetten van je mailaccounts. Dit gebeurt meestal in twee weken; waarbij Noëll in de eerste week de zaken met jou overlegt, en in de tweede week de overstap uitvoert. Daarna zijn we bereikbaar om je te helpen bij het instellen, gebruiken en samenwerken in Google. Hieronder vind je twee concrete voorbeelden bij een organisatie met 5 en met 50 medewerkers. De ondersteuning is optioneel. We bieden óók goedkopere pakketten aan, zoals je hier ziet.

Offerte #1
€ 584.-
Gemiddelde migratiekosten bij 5 medewerkers.
Eenmalige kosten

Huidige situatie in kaart brengen (€192.00)
Back-ups maken en DNS overzetten (€72.00)
Aanmaken en instellen Google organisatie (€100.00)
Oude mails en agenda’s overzetten (€200.00)
Evaluatie en instructies rondsturen (€25.00)

Eenmalig: € 584.00

Maandelijkse kosten

Google Workspace Business Starter abonnement €26.00
Optionele ondersteuning met SLA2 €50.00

Per maand: € 76.00

Aanvragen
Offtere #2
€ 2208.-
Gemiddelde migratiekosten bij 50 medewerkers.
Eenmalige kosten

Huidige situatie in kaart brengen (€384.00)
Back-ups maken en DNS overzetten (€288.00)
Aanmaken en instellen Google organisatie (€192.00)
Oude mails en agenda’s overzetten (€864.00)
Evaluatie en training medewerkers (€480.00)

Eenmalig: € 2208.00

Maandelijkse kosten

Google Workspace Business Starter abonnement €260.00
Optionele ondersteuning SLA2 €250.00

Per maand: € 510.00

Aanvragen

Google Workspace support, kan dat via jullie?

Google geeft ons een commissie van €0,80 cent per persoon per maand. Je betaalt hier niks extra’s voor; wij hanteren dezelfde prijzen als bij Google. Hoe meer bedrijven wij helpen, hoe meer we daar voor terugkrijgen. Het onderhoud wordt in een vaste planning uitgevoerd. Voor bedrijven die een extra steun en toeverlaat nodig hebben, bieden wij een aanvullend SLA pakket. Met dit pakket krijg je toegang tot de 17/7 storingslijn en uren om je organisatie in te stellen en om nieuwe collega’s te trainen. Denk je dat niet nodig te hebben, dan is het prima om alleen je abonnement bij ons onder te brengen. Door dat te regelen help je ons en helpen wij jou. Het betalen van je abonnement doe je achteraf per maand via iDEAL, PayPal, credit card of automatische incasso. Hieronder worden de prijzen van onze ondersteuningspakketten uiteengezet.

Durf jij de stap nog niet te zetten?

Geen probleem. Daar is de Google Workspace specialist voor. Noëll heeft de nodige ervaring en kan je helpen bij de overstap op Google Workspace. Stuur Noëll gerust een appje via WhatsApp om hem voor advies te vragen.

Veel ervaring. Snel aan de slag.

Overstappen op Google Workspace

De Google Workspace specialist neemt het zware werk voor je over door de overstap naar Google Workspace te regelen. De mail, agenda en adresboeken worden in een weekend overgezet. Jij, je team en je klanten merken hier niets van.

BEKIJK DE ABONNEMENTEN
gsuitespeicalist bij de Google Workspace specialist