Zakelijk Google-account aanmaken voor externe samenwerking: tips

Als je nog geen Google-account hebt, kun je niet meewerken met mensen die er wel een hebben. Dit betekent dat je bijvoorbeeld geen toegang hebt tot Google Analytics, YouTube, Google Ads, Drive-bestanden en Tag Manager. Met dit artikel zie je hoe je gratis een Google-account opzet.

Google-account aanmaken

Stap 1. Bezoek de website https://accounts.google.com/signin.
Stap 2. Klik op ‘Account maken’ en kies daarna ‘Voor mijn eigen gebruik’ – deze optie is kosteloos.
Stap 3. Vul je voornaam en achternaam in.
Stap 4. Geef je geboortedatum en geslacht op. Deze gegevens helpen om je account te herstellen als je bijvoorbeeld je wachtwoord vergeet.
Stap 5. Selecteer ‘Je e-mailadres gebruiken’.

image.png

Stap 6. Vul je zakelijke e-mailadres in, bijvoorbeeld ‘[email protected]’. Daarna ontvang je een verificatiemail van Google, die er ongeveer zo uitziet:

image.png

Stap 7. Kies een sterk wachtwoord.
Stap 8. Voer je telefoonnummer in; je krijgt via SMS een verificatiecode.
Stap 9. Klik op ‘Bevestigen’ om je account te activeren.

Informeer degene met wie je gaat samenwerken dat je account klaar is. Zo kan deze persoon je toegang geven tot de gewenste Google-diensten.

Vragen?

Wil je meer weten? Ga dan terug naar het overzicht, bekijk de informatie van Google over het aanmaken van een account (aanbevolen), of neem contact met ons op via de klantenservice.