Ja, Als je al een dienst zoals Dropbox of OneDrive gebruikt, dan kunnen wij je bestanden overzetten naar Google Drive. Afhankelijk van hoeveel bestanden je hebt, duurt dit een paar dagen.
Waar moet ik rekening mee houden?
Standaard heeft Google Workspace Basic een limiet van 30 GB opslagruimte per medewerker. Deze ruimte kunnen jij en je collega’s gebruiken voor het opslaan bestanden. Werkmappen, projectgegevens en grote onderzoek data; niets is te gek. Het kan zijn dat er een tekort aan opslagruimte ontstaat. Daar biedt Google verschillende opties voor. De meest voor de hand liggende optie is dat je extra opslagruimte aanschaft. Voor €99.99 per jaar heb je 2 TB (2.000 GB) opslagruimte. Is het zo dat niet alleen jij, maar eigenlijk al je collega’s meer opslagruimte nodig hebben, dan kan je overstappen op Google Workspace Business. Voor €8.10 (of €5.70 bij een jaarcontract) per gebruiker per 4 weken extra vergroot jij je opslaglimiet met 2 TB per persoon. Heb je nog meer opslagruimte nodig? Voor nog eens €16.20 (of €11.50 bij een jaarcontract) per persoon per 4 weken extra heb je onbeperkte opslagruimte! Dan kan je eindeloos veel bestanden opslaan, back-ups maken en alles net zo snel weer delen met bijvoorbeeld je opdrachtgevers.