Office 365 Gedeelde Mailbox delegeren

In deze handleiding lees je hoe je een gebruiker toegang geeft tot een Gedeelde Mailbox in Microsoft 365.

Voor deze actie heb je de rol ‘Gebruikersbeheerder’ of ‘Globale beheerder’ nodig.

Gedeelde Mailbox delegeren

Nadat een Gedeelde Mailbox is aangemaakt, moet je gebruikers toevoegen die namens deze mailbox mogen lezen en/of e-mails versturen. Dat doe je via het beheercentrum.

Stap 1. Ga naar het Microsoft 365 Beheercentrum.

Stap 3. Klik op de naam van de gedeelde mailbox waarvoor je toegang wilt regelen.

Stap 4. Klik bij Ledentoegang beheren op Gebruikers beheren.

Stap 5. Klik op + Lid toevoegen en selecteer de gebruiker(s) die toegang moeten krijgen.

Stap 6. Bevestig je keuze met Opslaan.

De geselecteerde gebruikers krijgen nu automatisch toegang tot de postvak. 

Om een Gedeelde Mailbox te kunnen openen, moet de gebruiker gebruikmaken van de Outlook-app. Dit kan via de desktopversie (voor Windows en Mac), of via de mobiele apps op iOS en Android. In deze handleiding lees je hoe de gebruiker de gedeelde mailbox zichtbaar maakt in de Outlook-zijbalk.

Informeer de gebruiker

Zodra de gebruiker is toegevoegd, kun je deze informeren over de toegang. Gebruik bijvoorbeeld onderstaande tekst:

Hoi NAAM,

Wij hebben je toegevoegd aan de mailbox [email protected]. In deze handleiding lees je hoe je de mailbox toevoegt aan Outlook.

Heb je vragen? Laat het me weten. Succes!

Videohandleiding

Bekijk de onderstaande video om de stappen visueel te volgen.

Vragen?

Wil je meer weten? Bekijk dan het officiële Microsoft-artikel (aanbevolen), keer terug naar het overzicht, of neem contact op via onze klantenservice.