Hoe stel, wijzig of schakel ik automatische incasso uit?

Automatische incasso is een eenvoudige manier van betalen. Wij zorgen ervoor dat het geld op het juiste moment wordt afgeschreven, en jij hoeft je geen zorgen te maken over het betalen. In dit artikel lees je hoe automatische incasso werkt en waar je het kunt instellen.

Hoe verloopt de betaling?

Wij schrijven standaard op de 1ste van de maand af. Zeven dagen voor het afschrijven van je factuur sturen wij je de rekening via de mail. Mislukt de incasso, dan proberen wij het opnieuw. Mislukt de incasso nog een keer, dan vragen wij je de factuur zelf over te maken. Dit doen wij door je een mailbericht te sturen.

Automatische incasso aanvragen

Je kunt automatische incasso instellen door in te loggen, daarna op ‘Mijn profiel’ te klikken en vervolgens op ‘Incassogegevens’ te klikken. Daar vragen wij je naam, rekeningnummer en bank in te vullen. Vervolgens schrijven wij je rekeningen standaard op de 1ste van de maand af.

Automatische incasso wijzigen

Heb je een nieuw rekeningnummer? Dan kun je je rekening eenvoudig wijzigen door naar ‘Mijn profiel’ > ‘Incassogegevens’ te gaan. Vanuit dat scherm kun je je gegevens aanpassen. Wil je dat wij dit voor je doen, stuur ons dan een mail of een WhatsApp-bericht.

Automatische incasso stopzetten

Geen probleem. Ga naar ‘Mijn profiel’ en wijzig je standaard betaalmethode naar iets anders, bijvoorbeeld bankoverschrijving, PayPal of iDEAL. Wij zullen vanaf dat moment de facturen niet langer van je rekening afschrijven.

Vragen?

Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht of neem contact met ons op via de klantenservice.