Google Beheerdersconsole account licentie toevoegen

Zodra je een Google Workspace-account aanmaakt, kun je een licentie toewijzen.

Stappenplan

Voor deze stappen heb je ten minste de rol ‘Gebruikersbeheer‘ nodig.
Heb je te weinig licenties? Neem dan contact met ons op. Dan zorgen we dat we je licentielimiet verhogen.

1. Ga naar admin.google.com

Ga naar admin.google.com. Klik op Directory > Gebruikers. Selecteer de gebruiker met het vinkje (links) en klik daarna op ‘Licentie toewijzen’.

image.png

2. Selecteer de licenties

Selecteer vervolgens de licenties die je wilt toewijzen, zoals Google Workspace, Gemini, Collab Pro of Google Voice.

image.png

3. Wachten op activering

Nadat de licentie is toegewezen, zal je collega binnen 15 minuten gebruik kunnen maken van de diensten.

Vragen?

Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht, bekijk de informatie van Google over het toewijzen van licenties (aanbevolen) of neem contact met ons op via de klantenservice.