Google Beheerdersconsole account rollen en permissies toewijzen

Wil je iemand binnen je Google Workspace-organisatie een administratieve rol geven? In de video hieronder zie je hoe je dat via admin.google.com instelt. Tijdens het toewijzen van een rol heb je de keuze uit verschillende opties, zoals helpdeskbeheerder of groepsbeheerder. Deze rollen worden uitgebreid toegelicht in deze tabel van Google.

Stappenplan

Stap 1: Ga naar de Admin Console

Navigeer naar admin.google.com > Directory > Gebruikers. Klik vervolgens op de naam van de persoon aan wie je een rol wilt toekennen.

Gebruikerspagina

Stap 2: Klik op ‘Rollen toewijzen’

Klik op ‘Rollen toewijzen’ om door te gaan.

Rollen toewijzen

Stap 3: Selecteer en sla de rol op

Vink de gewenste rol aan en klik op ‘Opslaan’ om de wijzigingen door te voeren.

Rol selecteren en opslaan

Bekijk de Video

In de onderstaande video worden de stappen visueel toegelicht.

Vragen?

Wil je meer weten? Bekijk dan de uitgebreide uitleg van Google. Je kunt ook terugkeren naar het overzicht of contact met ons opnemen via de klantenservice.