Google Drive Desktop problemen oplossen in Windows en MacOS

Google Drive Desktop is het programma waarmee je de bestanden in Google Drive met je computer synchroniseert. Werkt de app niet, volg dan deze handleiding.

Standaard tips

Als je problemen ervaart bij het installeren of gebruiken van Google Drive Desktop, probeer dan de volgende stappen:

  • Controleer je internetverbinding: Zorg ervoor dat je een stabiele internetverbinding hebt.
  • Update je besturingssysteem: Zorg ervoor dat je de nieuwste updates voor Windows of MacOS hebt geïnstalleerd.
  • Herstart je computer: Een eenvoudige herstart kan vaak veel problemen oplossen.
  • Controleer firewall- en antivirusinstellingen: Zorg ervoor dat deze programma’s Google Drive niet blokkeren.

Problemen oplossen in Windows

1. Leeg het cache.

Maak het Google Drive Desktop cache leeg via deze map:
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Google\DriveFS
Verwijder de gehele map ‘cache’.

image.png

2. Stuur het logboek door.

Open Verkenner en ga naar de volgende locatie:
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Google\DriveFS\logs
Voeg de recente logbestanden toe als bijlagen. Stuur de e-mail naar: [email protected]

image.png

3. Installeer de app opnieuw.

Verwijder Google Drive Desktop via ‘Programma’s installeren of verwijderen’.

image.png

Nadat het verwijderen klaar is, open je Windows Verkenner. Ga naar de map:
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Google\DriveFS

Verwijder alle bestanden in deze map.

image.png

Installeer Google Drive Desktop opnieuw met behulp van deze handleiding.

Problemen oplossen in MacOS

1. Leeg het cache.

Open Finder. Ga naar de map:
~/Library/Application Support/Google/DriveFS
Verwijder de gehele map ‘cache‘.

2. Stuur het logboek door.

Open Finder. Ga naar de volgende locatie:
~/Library/Application Support/Google/DriveFS/logs
Voeg de recente logbestanden toe als bijlagen. Stuur de e-mail naar: [email protected]

3. Installeer de app opnieuw.

Verwijder Google Drive Desktop door het naar de prullenbak te slepen vanuit de map Applications.

Verwijder alle bestanden in de map:
~/Library/Application Support/Google/DriveFS

image.png

Installeer Google Drive Desktop opnieuw.

Finder. Ga naar de map:
~/Library/Application Support/Google/DriveFS/Logs
Voeg de recente logbestanden toe als bijlagen. Stuur de e-mail naar: [email protected]

Google Drive Desktop opnieuw installeren

Stap 1: Open Finder en verwijder Google Drive

Open Finder en ga naar de map ‘Applicaties’. Verwijder de applicatie Google Drive.

Stap 2: Verwijder resterende bestanden

Ga naar de map:
~/Library/Application Support/Google/DriveFS
Verwijder alle bestanden in deze map.

Stap 3: Installeer Google Drive Desktop opnieuw

Installeer Google Drive Desktop opnieuw met behulp van deze handleiding.

Vragen?

Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht, bekijk de kennisbank van Google over Google Drive Desktop (aanbevolen) of neem contact met ons op via de klantenservice.