Google Drive Desktop opslagschrijf veranderen

Is je opslagschijf bijna vol? Dan kun je de locatie van de bestanden in Google Drive Desktop op een andere opslagschijf opslaan. In deze handleiding laat Noëll je zien hoe je binnen de voorkeuren van de Google Drive Desktop app, de schijfmap verandert.

Stappenplan

Open de voorkeuren van de Google Drive Desktop app via je Mac menubalk of Windows taakbalk.

image.png

Open de geavanceerde instellingen.

image.png

Klik bij ‘Locatie voor streaming vanuit Google Drive‘ onder het label ‘map‘ op ‘Wijzigen‘. Selecteer nu een andere plek waar de Google Drive bestanden kunnen worden opgeslagen. 

image.png

Na het aanpassen wordt de Google Drive Desktop app opnieuw gestart. De bestanden die al op je computer stonden, worden overgezet.

Bekijk video

Heb je herhaaldelijk een tekort aan opslagruimte, neem dan contact op met Noëll. Dan kijkt hij samen met jou naar een oplossing.

Vragen?

Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht, bekijk de kennisbank van Google over Google Drive Desktop (aanbevolen) of neem contact met ons op via de klantenservice.