Google beheerdersconsole wachtwoord herstellen: slimme Workspace tips

Als een collega zijn of haar wachtwoord is vergeten, kan een beheerder van jouw Google Workspace dit resetten. Hieronder vind je de benodigde stappen.

Je hebt minimaal de rol ‘Gebruikersbeheer‘ nodig om een wachtwoord te resetten. Wil je het wachtwoord van een Google admin account aanpassen, dan is de rol ‘Hoofdbeheerder‘ vereist. Als je over deze rechten niet beschikt, kun je via deze link een herstelverzoek bij Google indienen.

Log in op het beheerdersconsole door naar admin.google.com te gaan. Kies vervolgens ‘Directory’ en dan ‘Gebruikers’. Klik daarna op ‘Wachtwoord herstellen’.

image.png

Voer een robuust, tijdelijk wachtwoord in, bijvoorbeeld ‘bIErIsOp#AltIJddOrst’, en informeer je collega hierover. Vergeet niet de optie ‘De gebruiker vragen het wachtwoord te wijzigen als deze inlogt’ aan te vinken, zodat hij of zij een nieuw en veilig wachtwoord kan instellen.

image.png

Vragen?

Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht, bekijk de officiële kennisbank van Google Workspace over Gmail (aanbevolen) of neem contact met ons op via de klantenservice.