CubeBackup instellingen wijzigen

In dit artikel wordt beschreven hoe je accounts, Gedeelde Drives en bestanden kunt in- en uitsluiten in CubeBackup. Lees dit artikel om te zien hoe je kunt inloggen, en hier hoe je bestanden kunt herstellen.

Aan de slag

Voor deze handleiding heb je de rol ‘Domain admin‘ nodig. Ben je jouw inloggegevens vergeten of weet je niet waar je kunt inloggen? Bekijk dan deze handleiding of neem contact met ons op.

Meld je aan en klik op ‘Settings‘. Je ziet vervolgens het onderstaande overzicht.

CubeBackup instellingen overzicht

Google Drive bestanden uitsluiten

Klik bij Drive op ‘Options‘ om bepaalde Google Drive bestanden uit te sluiten.

Twee voorbeelden:

  • Sluit bestanden uit die beginnen met ‘_app’ door de reguliere expressie ‘has prefix ‘app_” te gebruiken.
  • Sluit bestanden uit die groter zijn dan 2 GB door de reguliere expressie ‘size > 2GB’ te gebruiken.

Hieronder een voorbeeld van hoe dit eruit ziet in CubeBackup.

Voorbeeld van uitsluitingen in CubeBackup

Back-ups per gebruiker beheren

Je kunt back-ups per gebruiker in- en uitschakelen.

Back-ups per gebruiker beheren

Back-ups voor Gedeelde Drives beheren

Je kunt ook per Gedeelde Drive bepalen of je een back-up wilt maken.

Back-ups voor Gedeelde Drives beheren

De wijzigingen gaan per direct in. Bestanden die al geback-upt waren, blijven bewaard tot aan de dag waarop de ‘Data retention policy’ verloopt.

Vragen?

Wil je meer weten? Keer dan terug naar het overzicht, bekijk de handleiding van CubeBackup (aanbevolen) of neem contact met ons op via de klantenservice.