Google Workspace startershandleiding

In dit stappenplan laten wij je zien hoe je snel en eenvoudig aan de slag gaat met Google Workspace.

Direct aan de slag

Hieronder zie je de handleidingen voor het koppelen van Gmail, agenda en je adresboek met o.a. MacOS, Windows en Outlook.

Wil je een overzicht van al onze kennisbankartikelen die gaan over het koppelen van je Google-account aan mailprogramma’s? Klik hier. Staat de handleiding er niet tussen? Neem dan contact met ons op via de klantenservice.

Zelf installatie

Wij bieden je met deze video’s een handvat om de installatie zelf uit te voeren als je dit nog niet eerder gedaan hebt. Deze video’s geven geen volledige instructies, maar bieden wel visuele ondersteuning.

Deze gids helpt je op weg met de belangrijkste aspecten van Google Workspace.

Wil je meer zelfinstallatievideo’s zien? Bekijk dan onze kennisbank categorie met alle beheerderconsole video’s.

Downloads

Google Workspace biedt een aantal programma’s die jou helpen met het gebruik van Gmail, Drive en Agenda. Download de programma’s hieronder.

Google Drive Desktop

Dit programma synchroniseert je Google Drive bestanden met je computer. De bestanden worden niet gedownload, tenzij je dit zelf aangeeft. Het is dus perfect voor computers met weinig opslagruimte. Je kan met de Desktop bestanden in Windows Verkenner of MacOS Finder bekijken en direct downloaden zonder dat dit lang duurt. Een internetverbinding is natuurlijk wel nodig. Nadat je het bestand niet meer gebruikt, verwijdert het programma dit bestand automatisch van je computer om ruimte te besparen. Het bestand blijft daarna gewoon beschikbaar in de Drive.

Download Google Drive Desktop voor MacOS en Windows

Is de download niet zichtbaar? Dan moet je eerst inloggen met je Google Workspace account. Dit programma is alleen bedoeld voor klanten met een actief Google Workspace abonnement, dus je moet eerst ingelogd zijn om het te kunnen downloaden.

Outlook 2017 en ouder synchronisatietool (voor 2017 en ouder)

Om je mail, agenda, takenlijsten en adresboek binnen Outlook 2017 en ouder te bekijken heb je een hulpprogramma nodig dat de synchronisatie verzorgt. Voor 2019 en recenter zit een soortgelijke functie ingebouwd binnen Outlook; voor deze versies is het niet langer nodig om dit programma te gebruiken. Je leest hier hoe je Google Workspace met Outlook 2019 of later koppelt.

Download synchronisatie tool voor Outlook 2017 of eerder (Windows)

Vragen?

Wil je meer weten, ga dan naar onze kennisbank, bekijk de officiële snelstart handleiding van Google zelf (aanrader) of neem contact met ons op via de klantenservice.