Google Workspace toegang openstellen of beperken voor Google Partner

Als Google Partner kunnen wij je helpen met het onderhoud, licentiebeheer en het oplossen van storingen. Dat gebeurt door ons toegang te geven tot de instellingen van je Google Workspace omgeving. Met het geven van toegang, geef je ons de mogelijkheid om:

  • Gebruikers aan te maken, wijzigen of verwijderen.
  • Instellingen te wijzigen (zoals beveiligingsinstellingen, doorstuurregels in Gmail, deelopties in Google Drive en het inschakelen van toegang tot nieuwe functies)
  • Logboeken te bekijken (zoals wanneer iemand is ingelogd, of wanneer een bestand is verwijderd.

Wij kunnen inhoudelijk niets lezen, wijzigen of verwijderen. Dat betekent dat we geen e-mails of chatberichten kunnen lezen, geen berichten namens jullie organisatie kunnen verzenden, geen bestanden kunnen downloaden of verwijderen, en geen toegang hebben tot jullie agenda’s, adresboeken, Google Analytics, Google Cloud projecten, AdWords of YouTube-kanalen.

Als je de toegang tot je Google Workspace omgeving (tijdelijk) wilt in- of uitschakelen, volg je de onderstaande stappen. 

Google Partner toegang beheren

Om aan de slag te gaan heb je de rol ‘Hoofdbeheerder‘ of hoger nodig.

Stap 2. Klik bij ‘Resellertoegang’ op aan of uit. 

41370.png

Videohandleiding

Vragen?

Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht, bekijk de officiële kennisbank van Google Workspace over Google Partners (aanbevolen) of neem contact met ons op via de klantenservice.