In deze handleiding lees je hoe je jouw Google Agenda kunt delen met andere Google-gebruikers, zoals collega’s, freelancers of familieleden.
Om een Google Agenda te kunnen delen, moet je de eigenaar zijn of minimaal de rol ‘Wijzigingen aanbrengen en opties voor delen beheren’ hebben. Welke rol je hebt, zie je in stap 4 van de handleiding hieronder.
Google Agenda delen
Stap 1. Open Google Agenda via https://calendar.google.com/.
Stap 2. Klik op de drie puntjes naast de agenda die je wilt delen.
Stap 3. Klik vervolgens op ‘Instellingen en delen’.
Stap 4. Scroll omlaag tot je bij ‘Gedeeld met’ komt. Klik daar op ‘Mensen en groepen toevoegen’.
Stap 5. Vul het e-mailadres in van de persoon met wie je wilt delen en ken een rol toe. Standaard wordt de rol ‘Alle details van de afspraak weergeven’ ingesteld. Je kunt ervoor kiezen om diegene ook bewerkingsrechten te geven. Klik daarna op ‘Sturen’.
Stap 6. De uitgenodigde persoon ontvangt nu een e-mail van Google met een link om jouw agenda toe te voegen aan zijn of haar eigen Google Agenda.
Stap 7. Tijdens het aanmaken van een afspraak in Google Agenda, kan diegene nu kiezen in welke agenda de afspraak wordt geplaatst: de eigen agenda of jullie gedeelde agenda.
Bekijk video
In de video hieronder worden de stappen nog eens uitgelegd.
Vragen?
Wil je meer weten? Ga dan terug naar het overzicht, bekijk de informatie van Google over agenda’s delen (aanbevolen), of neem contact met ons op via de klantenservice.