In deze handleiding lees je hoe je jouw Google Workspace account koppelt met Apple Mail, Agenda, Adresboek en Notities in macOS.
Stappenplan
Open Systeeminstellingen
Open de app ‘Systeeminstellingen’ op je Mac computer.
Voeg Account Toe
Klik in de zijbalk op ‘Internetaccounts’ en daarna op ‘Voeg account toe…’.
Selecteer Google
Selecteer ‘Google’, en klik op: ‘Open browser’.
Inloggen bij Google
Vul je Google inloggegevens in.
Toestemming Geven
Daarna geef je toestemming. Je ziet een van de twee onderstaande schermen. Klik op ‘Doorgaan’ om in te loggen.
Synchronisatie Opties
Nu je bent ingelogd bij Google, geef je aan wat je wilt synchroniseren en klik je op ‘Gereed’.
Ons advies is om alle opties aan te vinken. Gebruik je echter een andere mailapplicatie, zoals Airmail, Thunderbird of Outlook? Dan kun je de opties voor Mail, Agenda en Contacten uitschakelen. Synchroniseer je notities via iCloud? Dan kun je ook deze optie uitschakelen.
Voltooien
Het koppelen van je Google-account met macOS is nu voltooid. Heb je een grote mailbox? Dan kan het enkele uren duren voordat alle e-mails zijn gesynchroniseerd met Apple Mail. Dit geldt ook voor je agenda en adresboek.
Volgende Stappen
Je kunt nu aan de slag met deze stappen.
Bekijk video (verouderd)
Vragen?
Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht, bekijk de officiële instellingen van Google voor het instellen van je account (aanbevolen) of neem contact met ons op via de klantenservice.