Google Workspace, wat is er veranderd met Google Suite?

Van Google Apps naar Google Suite tot Google Workspace, Google heeft de naam van het pakket al drie keer veranderd. In dit artikel legt Noëll, de Google Workspace specialist, je uit wat het verschil is tussen G Suite en het nieuwe Google Workspace. Lees je mee?

Wat is er nieuw in Google Workspace?

Bij Google Workspace draait het om één ding: integratie. Je krijgt één scherm waarbinnen je de agenda, mail, taken, meet en voice-gesprekken ziet binnenkomen. Je hoeft dus niet meer te switchen tussen apps. Oók zet Google in op integraties met onder andere Slack, Evernote en Lucidchart. Allerlei tools die veelal naar voren komen op populaire shortlists van project management tools en software. Als je aan een document in Google Docs werkt, kun je met een ‘@’-teken je collega’s vermelden. Het wordt vanaf langzaam maar zeker óók mogelijk om Google als CRM of projectmanagementsysteem in te zetten – zeker voor kleine bedrijven zoals horeca aangelegenheden, restaurants en niet technische organisaties. De prijs voor de pakketten blijft gelijk en voor Enterprise-gebruikers wordt het zelfs goedkoper. Hieronder zie je een kort filmpje waarin de nieuwe functies worden uitgelicht.

Hoe gaat het Google Workspace overstappen in zijn werk?

Heb je momenteel G Suite Basic, dan zetten wij je contract over zodra dat loont. Hieronder lees je dat het nieuwe abonnement voor G Suite Business gebruikers minder goed uitkomt. Zodra je contact opneemt met Noëll, zal hij de stappen met jou bespreken. Noëll gaat eerst kijken hoe je de zaken nu hebt geregeld. Ben je al klant bij Google, of wil je klant worden? Op basis daarvan wordt een planning voor het overstappen óf overzetten gemaakt.

Wie is Noëll en waarom doen jullie het beheer?

Google geeft ons een commissie van €0,80 cent per licentie per maand. Hoe meer bedrijven wij helpen, hoe meer we daar voor terugkrijgen. Zoals Peter Gilles zegt: “massa is kassa”. En dat klopt. Het onderhoud wordt in een vaste planning uitgevoerd. Je betaalt hier niks extra’s voor; de prijzen van Google blijf je gewoon betalen en wij bekostigen dat onderhoud met de commissie dat Google ons geeft. Om aan de hoge standaarden van Google te voldoen, volgen we jaarlijks verschillende trainingen en cursussen. Voor bedrijven die een extra steun en toeverlaat nodig hebben, bieden wij een aanvullend SLA pakket. Met dit pakket krijg je toegang tot de 17/7 storingslijn en uren om je organisatie in te stellen en om nieuwe collega’s te trainen. Denk je dat niet nodig te hebben, dan is het prima om alleen je abonnement bij ons onder te brengen. Door dat te regelen help je ons en wij helpen jou. Het betalen van je abonnement doe je achteraf per maand via iDEAL, PayPal, credit card of automatische incasso.

Het stoppen van Google Suite is niet voor iedereen geweldig nieuws

We proberen onze klanten onafhankelijk te adviseren, en daarom willen we ook een eerlijke noot in dit artikel plaatsen: het nieuwe Google Workspace pakket draait niet alleen om rozengeur en maneschijn. Voor Google Suite Business gebruikers verandert er namelijk heel veel. Onbeperkte Google Drive opslagruimte en de archiveringsmogelijkheden binnen Google Vault zit niet meer in het nieuwe Business Standard pakket van €13.80 (of €11.50 bij een jaarcontract) per maand, maar is nu voorbehouden aan het Enterprise Standard pakket van €27.60 (of €23 bij een jaarcontract) per maand. Dit pakket is dubbel zo duur. Dus voor deze groep klanten raden wij het af om te upgraden. Wil jij je contract veilig stellen, dan moet je vóór 1 april 2021 je oude G Suite Business abonnement bij ons hebben verlengd. Reden genoeg om even contact op te nemen met Noëll om de voorwaarden te bespreken.

Huidige contacten en prijzen van Google Suite

googleworkspacespecialist samenwerken bij de Google Workspace specialist

Alle gebruikers die een lopend Google Suite contract hebben, blijven dit contract houden. Upgraden kan, maar is niet verplicht. De prijs van Google Suite Basic is met €6.90 (of €5.70 bij een jaarcontract) gelijk aan Google Workspace Business Starter. De prijs van Google Suite Business is met €13.80 (of €11.50 bij een jaarcontract) gelijk aan dat van Google Workspace Business Standard. Zoals je hierboven leest zijn er wel inhoudelijke verschillen, zoals het gebrek aan Vault en onbeperkte opslag. Deze functionaliteit zit nu in Google Workspace Enterprise Standard verstopt, met een prijs van €18,40 per maand. Dat is bijna vijf euro goedkoper dan het oude Google Suite Enterprise pakket.

De Google Workspace specialist vindt het jammer dat de onbeperkte opslagruimte nu uit het pakket van €13.80 (of €11.50 bij een jaarcontract) per maand is gehaald. Dat was voor sommige bedrijven heel belangrijk. Zij zullen nu bij het oude Google Suite Business pakket moeten blijven, of upgraden naar het duurdere Google Workspace Enterprise Standard pakket.

Als je vragen hebt, stuur Noëll dan een WhatsApp berichtje.

Google Workspace, wat is er veranderd met Google Suite?

Van Google Apps naar Google Suite tot Google Workspace, Google heeft de naam van het pakket al drie keer veranderd. In dit artikel legt Noëll, de Google Workspace specialist, je uit wat het verschil is tussen G Suite en het nieuwe Google Workspace. Lees je mee?

Wat is er nieuw in Google Workspace?

Bij Google Workspace draait het om één ding: integratie. Je krijgt één scherm waarbinnen je de agenda, mail, taken, meet en voice-gesprekken ziet binnenkomen. Je hoeft dus niet meer te switchen tussen apps. Oók zet Google in op integraties met onder andere Slack, Evernote en Lucidchart. Allerlei tools die veelal naar voren komen op populaire shortlists van project management tools en software. Als je aan een document in Google Docs werkt, kun je met een ‘@’-teken je collega’s vermelden. Het wordt vanaf langzaam maar zeker óók mogelijk om Google als CRM of projectmanagementsysteem in te zetten – zeker voor kleine bedrijven zoals horeca aangelegenheden, restaurants en niet technische organisaties. De prijs voor de pakketten blijft gelijk en voor Enterprise-gebruikers wordt het zelfs goedkoper. Hieronder zie je een kort filmpje waarin de nieuwe functies worden uitgelicht.

Hoe gaat het Google Workspace overstappen in zijn werk?

Heb je momenteel G Suite Basic, dan zetten wij je contract over zodra dat loont. Hieronder lees je dat het nieuwe abonnement voor G Suite Business gebruikers minder goed uitkomt. Zodra je contact opneemt met Noëll, zal hij de stappen met jou bespreken. Noëll gaat eerst kijken hoe je de zaken nu hebt geregeld. Ben je al klant bij Google, of wil je klant worden? Op basis daarvan wordt een planning voor het overstappen óf overzetten gemaakt.

Wie is Noëll en waarom doen jullie het beheer?

Google geeft ons een commissie van €0,80 cent per licentie per maand. Hoe meer bedrijven wij helpen, hoe meer we daar voor terugkrijgen. Zoals Peter Gilles zegt: “massa is kassa”. En dat klopt. Het onderhoud wordt in een vaste planning uitgevoerd. Je betaalt hier niks extra’s voor; de prijzen van Google blijf je gewoon betalen en wij bekostigen dat onderhoud met de commissie dat Google ons geeft. Om aan de hoge standaarden van Google te voldoen, volgen we jaarlijks verschillende trainingen en cursussen. Voor bedrijven die een extra steun en toeverlaat nodig hebben, bieden wij een aanvullend SLA pakket. Met dit pakket krijg je toegang tot de 17/7 storingslijn en uren om je organisatie in te stellen en om nieuwe collega’s te trainen. Denk je dat niet nodig te hebben, dan is het prima om alleen je abonnement bij ons onder te brengen. Door dat te regelen help je ons en wij helpen jou. Het betalen van je abonnement doe je achteraf per maand via iDEAL, PayPal, credit card of automatische incasso.

Het stoppen van Google Suite is niet voor iedereen geweldig nieuws

We proberen onze klanten onafhankelijk te adviseren, en daarom willen we ook een eerlijke noot in dit artikel plaatsen: het nieuwe Google Workspace pakket draait niet alleen om rozengeur en maneschijn. Voor Google Suite Business gebruikers verandert er namelijk heel veel. Onbeperkte Google Drive opslagruimte en de archiveringsmogelijkheden binnen Google Vault zit niet meer in het nieuwe Business Standard pakket van €13.80 (of €11.50 bij een jaarcontract) per maand, maar is nu voorbehouden aan het Enterprise Standard pakket van €27.60 (of €23 bij een jaarcontract) per maand. Dit pakket is dubbel zo duur. Dus voor deze groep klanten raden wij het af om te upgraden. Wil jij je contract veilig stellen, dan moet je vóór 1 april 2021 je oude G Suite Business abonnement bij ons hebben verlengd. Reden genoeg om even contact op te nemen met Noëll om de voorwaarden te bespreken.

Huidige contacten en prijzen van Google Suite

googleworkspacespecialist samenwerken bij de Google Workspace specialist

Alle gebruikers die een lopend Google Suite contract hebben, blijven dit contract houden. Upgraden kan, maar is niet verplicht. De prijs van Google Suite Basic is met €6.90 (of €5.70 bij een jaarcontract) gelijk aan Google Workspace Business Starter. De prijs van Google Suite Business is met €13.80 (of €11.50 bij een jaarcontract) gelijk aan dat van Google Workspace Business Standard. Zoals je hierboven leest zijn er wel inhoudelijke verschillen, zoals het gebrek aan Vault en onbeperkte opslag. Deze functionaliteit zit nu in Google Workspace Enterprise Standard verstopt, met een prijs van €18,40 per maand. Dat is bijna vijf euro goedkoper dan het oude Google Suite Enterprise pakket.

De Google Workspace specialist vindt het jammer dat de onbeperkte opslagruimte nu uit het pakket van €13.80 (of €11.50 bij een jaarcontract) per maand is gehaald. Dat was voor sommige bedrijven heel belangrijk. Zij zullen nu bij het oude Google Suite Business pakket moeten blijven, of upgraden naar het duurdere Google Workspace Enterprise Standard pakket.

Als je vragen hebt, stuur Noëll dan een WhatsApp berichtje.